Kiedy nie uda ci sie jakis test, badz uda sie, ale nie tak
dobrze jak bys chcial mozesz nadrabiac Animuszem. Wykonaj rzut dowolna
iloscia kostek Animuszu i uzyskane sukcesy zsumuj z sukcesami
uzyskanymi w poprzednim rzucie. Animusz moze byc wykorzystany tylko
przy czynnosciach rozpoczetych tego samego dnia i tylko raz przy danej
czynnosci. Raz uzyta kostka Animuszu wraca do puli po okresie snu.
CECHY PODSTAWOWE - dziesiec wspolczynnikow opisujacych postac:
Sila(Si) - kazdy wie...
Sprawnosc(Sp) - zwinnosc postaci(fiflaki, te rzeczy).
Odpornosc(O) - na choroby, chlod, trucizny...
Zrecznosc(Zr) - jej zdolnosci manualne.
Percepcja(Pe) - ostrosc zmyslow.
Inteligencja(IQ) - niektorym postaciom mozna ten wspolczynnik spokojnie wykreslic.
Intuicja(In) - umiejetnosc podejmowania trafnych decyzji bez racjonalnego uzasadnienia.
Charyzma(Ch) - zdolnosc do wplywania na decyzje innych.
Edukacja(Ed) - poziom wyksztalcenia, nie koniecznie formalnego. Potrzebna tylko przy tworzeniu nowej postaci.
Sila Woli(SW) - samokontrola, sila charakteru.
Pamiec(Pa) - pamiec.
Srednia wartosc tych wspolczynnikow wynosi dla czlowieka 5.
CECHY POCHODNE - parametry wynikajace z cech podstawowych.
Punkty Zycia(PZ)=Si+Sp+O+5
Inicjatywa(I)=(Pe+Sp)/2
Wynik dzielenia zawsze zaokraglamy w dol. Jezeli roznica miedzy
dzielonymi cechami jest wieksza od 5, to od wyniku nalezy odjac 1.
CECHY SPECJALNE - dodatkowe mozliwosci postaci:
Animusz=In/3
Granica Niemozliwosci(GN)=10-In/2
MINIMALNA ILOSC SUKCESOW (MIS)
Wymagana suma wynikow parzystych gwarantujaca sukces danego
testu.
RUNDA - Trwa 3(slownie: TRZY) sekundy.
SUKCES - kazdy wynik parzysty na kostce podczas testu umiejetnosci lub
cechy.
TEST CECHY, UMIEJETNOSCI
Rzut koscmi, ktorych ilosc rowna jest
wartosci liczbowej danej cechy, lub umiejetnosci. Nastepnie nalezy
zsumowac wszystkie SUKCESY. Test o przecietnej trudnosci wymaga
3 Sukcesow.
TEST GRANICY NIEMOZLIWOSCI
Okresla szanse udania sie rzeczy prawie
niemozliwych. Za kazdym razem gdy gracz uzyska podczas testu wylacznie
SUKCESY, a jednak bedzie ich mniej niz MIS, to postaci przysluguje
Test GN. Do cechy specjalnej GN nalezy dodac ilosc brakujacych
sukcesow i wykonac rzut. Jezeli znow wypadna same sukcesy to czynnosc
zakonczyla sie powodzeniem.
TEST POROWNAWCZY
Np przeciaganie liny. Twoja postac robi test Sily i
jej przeciwnik takze. Wygrywa ten kto ma wiecej sukcesow.