Kilka wyjatkow z Xiegi Czarow Samsaranathanala

W tlumaczeniu Riko z Darkenwood

Od tlumacza:

Spuscizna Samsaranathanala z Daltigoth jest przeogromna. W swoim dlugim zyciu zdolal opracowac dziesiatki czarow, z ktorych wiekszosc to arcydziela sztuki magicznej. To poezja magii. Niestety, przetlumaczenie calosci zabierze mi lata. Dlatego rozumiejac zniecierpliwienie srodowiska zdecydowalem sie na opublikowanie drobnej czesci tych bezcennych materialow. Staralem sie by wybor ten byl w miare reprezentatywny i oddawal cos z duszy Sama. Mam nadzieje, ze czytelnicy wybacza mi drobne niedokladnosci, ktorych na pewno nie zdolalem uniknac i zrzuca je na karb pospiechu w jakim pracowalem.


Kunszt II

Miecz Demoklesa

Szkola:
Zasieg: 5m/poziom
Komponenty: Slowa, Gesty, Materia
Czas Rzucania: 2
Czas Dzialania: 3 rundy/poziom
Pole Dzialania: 1 osoba
Rzut Obronny: nie
  Opis: Na wysokosci 1m nad glowa ofiary pojawia sie blyszczacy, widmowy miecz. Na poczatku kazdej nastepnej rundy nalezy rzucic 1K10: 1 oznacza, ze miecz spada zadajac 1K3 rany/poziom. Jezeli ofiara porusza sie miecz czyni to takze - zawsze wisi nad glowa. Materia nie stanowi przeszkody w dzialaniu czaru - miecz przenika przez sciany, mury itp. Komponentem materialnym jest miniaturowy srebrny mieczyk.

"Kto tu moze rzucac czary?"

Szkola: Wrozby
Zasieg: 0
Komponenty: Slowa, Gesty
Czas Rzucania: 2
Czas Dzialania: 1 runda/poziom
Pole Dzialania: sciezka o szerokosci 3m i dlugosci 20m
Rzut Obronny: nie
  Opis: Wykrywa wszystkie istoty zdolne do uzywania magii (w tym zdolnosci wrodzonych). Rzucajacy ten czar otrzymuje 3%/poziom na okreslenie maksymalnego kunsztu potencjalnie rzucanych czarow z dokladnoscia +/- 1 kunszt. Na 10 poziomie rzucajacy czar potrafi okreslic rodzaj magii (kaplanska czy czarodziejska).


Kunszt IV

(...)Samsaranathanal's explosive character

Szkola: Inwokacje
Zasieg: Dotyk
Komponenty: Slowa, Gesty, Materia
Czas Rzucania: 1 tura
Czas Dzialania: 5 rund/poziom
Pole Dzialania: 1 osoba
Rzut Obronny: nie
  Opis: Czar moze byc rzucony tylko na postac, ktora nie bedac pod dzialaniem zadnych urokow w pelni rozumie dzialanie tego czaru i akceptuje je. Od tej pory, az do uplyniecia Czasu Dzialania najmniejsze zranienie tej postaci powoduje jej smierc i natychmiastowy wybuch zadajacy w promieniu 10m tyle ran ile wynosi maksymalna ilosc HP tej postaci. Udany rzut obronny redukuje ilosc ran do polowy. Komponentem jest arbuz lub 50 sztuk platyny.


Kunszt V

Odczytanie matrycy Samsaranathanala ("Jakie czary masz w pamieci?")

Szkola: Wrozby, Uroki
Zasieg: 10m/poziom
Komponenty: Slowa, Gesty, Materia
Czas Rzucania: 3
Czas Dzialania: natychmiast
Pole Dzialania: 1 osoba
Rzut Obronny: neg.
  Opis: Czar ujawnia rzucajacemu pewna ilosc czarow zapamietanych przez osobe, na ktora zostal rzucony. Ilosc te obliczamy nastepujaco: X=2K6+2 kunszty/poziom, gdzie X to suma kunsztow ujawnionych czarow. Najpierw ujawniane sa czary najnizszego kunsztu. Rzut obronny modyfikowany jest o -1 za kazde 4 sztuki platyny. Przyklad: Salbah, czarodziej 11 poziomu, rzuca ten czar na Sestie czarodziejke poziomu 8. Sestia ma w pamieci 4 czary pierwszego, 3 drugiego, 3 czary trzeciego i 2 czary czwartego kunsztu. Rzut obronny Sestii zostal zmodyfikowany o -4 (16 sztuk platyny) i sie nie powiodl. Salbah rzucil 2K6=7 co daje 29 kunsztow. To wystarcza na poznanie wszystkich czarow Sestii. Gdyby Salbah byl czarodziejem 9 poziomu odkrylby wszystkie czary 1 kunsztu [4 kunszty], wszystkie czary drugiego kunsztu [6 kunsztow; razem 10], wszystkie czary trzeciego kunsztu [9 kunsztow; razem 19] oraz jeden, losowo wybrany czar czwartego kunsztu [4 kunszty; razem 23].


Kunszt VII

Wytarcie matrycy Samsaranathanala

Szkola: Uroki
Zasieg: 5m/poziom
Komponenty: Slowa, Gesty, Materia
Czas Rzucania: 5
Czas Dzialania: natychmiast
Pole Dzialania: 1 osoba
Rzut Obronny: neg.
  Opis: Czar wywoluje zapomnienie przez ofiare formuly 2K4+1 kunszt/poziom. Jezeli rzucajacy ten czar wie jakie czary ofiara ma aktualnie w pamieci, moze sobie wybrac, ktore czary ulegaja wymazaniu. Jezeli nie wie, wymazywanie zaczyna sie od kunsztow najnizszych. Rzut obronny jest modyfikowany o -1 za kazde 8 sztuk platyny.


Kunszt IX

Infamia Samsaranathanala

Szkola:
Zasieg:
Komponenty: Slowa, Gesty, Materia
Czas Rzucania: 8 godzin
Czas Dzialania: 20 dni/poziom
Pole Dzialania: Universum
Rzut Obronny: nie
  Opis: Rzucajacy ten czar dotyka dowolnie wybranego przedmiotu lub osoby i rzuca ten czar. Wszystkie istoty poza rzucajacym natychmiast calkowicie zapominaja o owym obiekcie. Wszelkie zapiski i wspomnienia go dotyczace zostaja przeredagowane tak, jakby go w ogole nie bylo. Komponentami materialnymi sa: brylant (5000 sz), bron magiczna (trwale) i 1 pkt kondycji.



Komponentem slownym tych czarow jest m.in. zdanie: "Oto czar, ktorego autorem jest Samsaranathanal, najwiekszy z magow"

Opracowanie: Amin Mirghani